My Dream House

My Dream House

When I was teen, I always dreamed of having a luxurious home. Maybe it’s sounds like to be fun when you’re being a Cinderella in a palace. Maybe like that’s the house I dreamed about. But, what is the meaning of a Cinderella without a prince.

 Ketika aku remaja, aku selalu bermimpi memiliki rumah yang mewah. Mungkin itu terdengar menyenangkan ketika kamu menjadi Cinderella di dalam sebuah istana. Mungkin seperti itulah rumah yang aku impikan. Tapi, apalah arti seorang Cinderella tanpa pangerannya.

 My dream house should be has two floors. Lots of rooms and windows. It has a big red front door. In the first floor, there is a huge living room with comfortable sofas and enormous TV screen on the wall for my family and I to spend time together.

 Rumah impianku harus punya dua lantai. Dengan banyak ruangan dan jendela. Dan mempunyai pintu depan warna merah yang besar. Di lantai pertama, ada ruang keluarga yang besar dengan sofa yang nyaman dan layar TV yang besar sekali di dinding untuk keluarga ku dan aku mengahabiskan waktu bersama.

 Near my huge living room, there are kitchen and dining room. My dining room has a beautiful dining table and chairs. There are lots of paintings on the wall. It increases appetite when I eating together with my big family. On the backyard should be there is a garden with kind of beautiful flowers and there is a pool next to the garden.

 Di dekat ruang keluarga, ada dapur dan ruang makan. Ruang makanku mempunyai meja makan dan kursi yang cantik. Ada banyak lukisan didindingnya. Itu menambah nafsu makan ketika aku makan bersama kelaurga besarku. Di halaman belakang akan ada taman dengan berbagai macam bunga yang cantik dan ada kolam di sebelah taman.

 On the second floor, there are lots of rooms. One of them is my bedroom, it should be pink and blue like my favorite colours. There are lots of photos on the wall, there’s a desk with lots of books. There is an AC to cool the room. And if you go outside you can looking at the view from the balcony and you can enjoy tea party with friends there.

 Di lantai dua, ada banyak ruangan. Salah satunya kamar tidurku , itu akan berwarna merah jambu dan biru sesuai warna kesukaanku. Ada banyak foto-foto di dinding, ada meja belajar dengan banyak buku. Ada AC untuk mendinginkan ruangan. Dan jika kamu pergi keluar kamu bisa menikmati pemandangan dari atas balkon dan kamu bisa menikmati pesta minum teh dengan teman-teman disana.

 I hope one day, my dream house will come true…


Komentar

Postingan populer dari blog ini

Homework

Identifying the topic of a paragraph

Read and select information that is NOT in the paragraph