My Impression studying online for three months

My Impression studying online for 3 months

 

Good morning everyone, welcome back to my blog, hope you all in good condition yes…

Okay on this occasion I will tell you about my impression studying online for three months, let’s cekidot….

When I knew that there are admissions students to join KIBI REG in Naval education service, I immediately request to my office. Because, as I explained English is my favorite language after Indonesian. Actually I want to practice my English everyday so my English be well. But, it’s too difficult to do it. So that’s why, everyday I listen English songs after that I talk with myself in front of mirror. I also talk with my brother by videocall.

Ketika saya mengetahui ada penerimaan siswa KIBI REG di Disdikal, saya langsung permohonan ke satker saya. Karena, seperti yang saya ceritakan sebelumnya bahasa Inggris adalah bahasa Kesukaan saya setelah bahasa Indonesia. Sebenarnya, saya ingin melatih bahasa Inggris saya setiap hari agar bahasa Inggris saya bisa lebih baik. Tapi, itu terlalu sulit untuk melakukannya. Itulah mengapa, setiap hari saya mendengarkan lagu bahasa Inggris setelah itu saya berbicara dengan diri saya sendiri di cermin. Dan juga saya mengobrol dengan kakak saya di videocall.

My study start on 31st March 2020, but we are not studying at class but via online. It’s make me little disappointed cause, actually my purpose join this course besides for learn English, I want to meet others student that I never known and also I want to meet the teachers. But, it can’t be helped, because of this situasion. Everyday, we learn by phone. It’s makes me a little trouble, because when I haven’t understand yet, I must understand by myself. Because, even I asked the teacher still difficult to understand because of not face to face.

Pelajaranku dimulai tanggal 31 Maret 2020, tapi kami tidak belajar di kelas melainkan melalui online. Itu membuatku sedikit kecewa karena sebenarnya, tujuanku mengikuti kursus ini selain untuk belajar bahasa Inggris , aku ingin bertemu dengan siswa lain yang belum pernah saya kenal sebelumnya dan juga ingin bertemu dengan para guru. Tapi mau bagaimana lagi, karena situasi seperti ini. Setiap hari, kami belajar melalui handphone. Itu membuatku sedikit kesulitan, karena ketika aku belum mengerti, aku harus mengerti dengan sendirinya. Karena, walaupun saya bertanya kepada guru tetap saja sulit untuk mengerti karena tidak bertatap muka.

Because of this pandemic, we cannot study easier. Positive things that we can learn from this incident, we can be more independent to study. We can be more nimble to submitted the assisgnments, because of the demands of work in the office too. I wish after join this course, my English can be better than before. In my opinion, even we are in this situation. I think, we keep study as usual in class, cause in class only 24 students. We can still study as usual while keep paying attention to health protocols and physical distancing.

Karena pandemi ini, kita tidak bisa belajar lebih mudah. Hal-hal positif yang dapat kita ambil dari kejadian ini adalah, kita lebih bisa mandiri dalam belajar. Kita lebih bisa cekatan dalam mengumpulkan tugas, karena tuntutan pekerjaan juga. Saya harap setelah mengikuti kursus ini, bahasa Inggris saya bisa lebih baik dari sebelumnya. Menurut pendapat saya, walaupun kita disituasi seperti ini. Ku fikir, kita tetap bisa belajar seperti biasanya di kelas, karena dalam satu kelas hanya 24 siswa. Kita masih bisa belajar seperti biasa dengan memperhatikan protocol kesehatan dan PSBB.

 

Okay guys, I think that’s all about my impression studying online for three months. See you next…J


Komentar

  1. Semoga kita bisa belajar lagi ya dikelas. Saya sangat mengerti kondisi siswa. Karena hal ini merupakan kesulitan juga bagi kita. Tetap semangat ya untuk berlatih.

    BalasHapus

Posting Komentar

Postingan populer dari blog ini

Homework

Identifying the topic of a paragraph

Read and select information that is NOT in the paragraph