My Lebaran's day

Eid Mubarak in Pandemic Covid-19 this year

 Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh everyone. Before I tell you about my Lebaran’s day. Before that I wanna said “Minal Aidin Wal Faidzin, mohon maaf lahir dan bathin, Happy Eid Mubarak 1441 H”

 As we know, Eid Mubarak in this year a little different from the previous years. I cannot go home, cannot shaking hands and hugging with my family. We just meet by video call because of Covid-19 that haven’t finish yet. I usually gather with my big family and my friends also. But this year really different.

 Yang kita tahu saat ini, Eid Mubarak tahun ini sedikit berbeda dari tahun-tahun sebelumnya. Saya tidak bisa pulang, tidak bisa berjabat tangan dan berpelukan dengan keluarga. Kami hanya bertemu melalui video call saja karena Covid-19 belum kunjung selesai. Saya biasanya berkumpul dengan keluarga besar saya dan teman-teman saya juga. Tapi tahun ini benar-benar berbeda.

 On the first day, I went to my close friend’s house. I meet her parents and sister and also my other friends. We are enjoyed the gathering. Actually, I have cousin in South Jakarta but, she can’t be visited cause she went to her parents in law. I also visited my partner student of KIBI, warrant officer Syarifah but I usually call her “uni sari”. Even in situation like this doesn’t mean limiting us to keep in touch.

 Dihari pertama, saya pergi ke rumah teman dekat saya. Saya bertemu orang tuanya dan adik nya dan teman-teman saya. Kami menikmati pertemuan ini. Sebenarnya, saya punya sepupu di Jakarta Selatan tapi, dia tidak bisa dikunjungi karena dia pergi ke rumah mertuanya. Saya juga mengunjungi rekan KIBI saya, pelda syarifah tapi biasanya aku memanggilnya “uni sari”. Walaupun disituasi seperti ini bukan berarti membatasi kita untuk bersilahturahmi.


Komentar

Postingan populer dari blog ini

Homework

Identifying the topic of a paragraph

Read and select information that is NOT in the paragraph