My Teachers

My Teachers

 As we know, English language is the international language and also English language is my favorite language after Indonesian. Because, I think English is very important for my career, and also I want to speak English well. And I hope one day, I can go to Paris. Okay, talk about English on this occasion I will tell about my teachers in KIBI REG 19. Let’s see….

 Seperti yang kita tahu, bahasa Inggris adalah bahasa internasional dan juga bahasa kesukaan saya setelah bahasa Indonesia. Karena, menurutku bahasa Inggris sangat penting untuk karir saya dan saya juga ingin bisa berbicara bahasa Inggris dengan baik. Dan aku berharap suatu hari aku bisa pergi ke Paris. Oke, berbicara tentang bahasa Inggris, pada kesempatan kali ini aku akan menceritakan tentang guru-guru saya di KIBI REG 19. Ayoo lihat…

 KIBI REG is an English course in a military environment. Everyone is competing to join this course. Because, it can open our imagine, increase the insight, knowledge and experience. And also can add new friends. Beside that, you can know kind of the teachers. In this course we have around 10 teachers. Every teachers has their own way of teaching students. Actually, all teachers are very pleasant when teaching. But, KIBI REG this year different from previous years because of pandemic covid-19. Where we were supposed to learn in the classroom, face to face with the teachers, but now only by phone.

 KIBI REG adalah sebuah kursus bahasa Inggris di lingkungan militer. Semua orang berlomba-lomba agar bisa mengikuti kursus ini. Karena, bisa membuka fikiran kita, menambah wawasan, pengetahuan dan pengalaman. Dan juga bisa menambah teman. Selain itu, kamu bisa tahu berbagai macam guru. Di kursus ini kami punya sekitar 10 guru. Setiap guru punya cara masing-masing saat mengajar siswa. Sebenarnya semua guru menyenangkan ketika mengajar. Tapi KIBI REG tahun ini berbeda dengan tahun-tahun sebelumnya karena pandemic virus corona. Dimana seharusnya kita belajar di kelas, bertatap muka dengan para guru, tapi sekarang hanya melalui handphone.

 It’s a little difficult to know each teacher, especially those outside Jakarta. But, it’s not problem to study. All teachers are my motivator, my inspiration. Thank you for all my teachers <3

 Ini sedikit sulit untuk mengetahui setiap guru, terlebih lagi yang di luar Jakarta. Tapi itu bukan masalah untuk menuntut ilmu. Semua guru adalah motivator saya, inspirasi saya. Terima kasih para guru…


Komentar

Postingan populer dari blog ini

Homework

Identifying the topic of a paragraph

Read and select information that is NOT in the paragraph